Kolesarske poti obala

Kolesarske poti ob morju, ki jih lahko obiščete v vseh sezonah!

pogled-na-izolo

Običajno morja in obale ne povezujemo z mrzlo zimo ali hladnejšimi pomladnimi in jesenskimi sezonami. A vendar je to idealen čas za kolesarjenje, saj je topleje kot v drugih slovenskih regijah. Še ena bistvena prednost pa je, da se boste lahko naužili narave v vsej svoji pristnosti in lepoti. Takrat namreč ne bo nobene gneče in pretirane pločevine, ki bi preprečevala vaše lagodno kolesarjenje ob mirnem valovanju morja.

Poglejmo si kolesarske poti ob morju naše kratke, a slikovite slovenske obale, ki smo jih izbrali samo za vas. Tokrat bomo vse poti začeli v Kopru, izbrali pa smo poti za vse zahtevnosti. Začnemo z lahko, nadaljujemo s srednje težko, za konec pa prihranimo najtežjo pot. A najbrž bo prav ta tista, ki bo poskrbela za odlično rekreacijo in nahranila vašo dušo s prekrasnimi razgledi in doživetji.

zimsko-kolesarjenje-ob-obali

Tudi pozimi je skok na kolo ob obali prijetna izkušnja (VIR Freepik)

Lahka kolesarska pot Koper / Prade / Škocjan / Olmo

Skoraj 13 km dolgo krožno pot pričnete v Kopru, najbolje kar na parkirišču Bonifika, se odpravite v smeri železniške postaje in nadaljujete na kolesarski stezi mimo parkirišča za avtodome. Vozit se mimo krajinskega parka Škocjanski zatok, ki se bo nahajal na vaši levi in na glavni cesti zavijete desno do Prad. Po ogledu Prad nadaljujte do Tribana, kjer boste že videli table za Koper. Na poti boste „srečali“ sedež Vina Koper, in peljali mimo krajevne skupnosti Olmo. Vaš izhodišče je potem blizu, tako da si lahko privoščite kavico ali topel čaj. Pot je v celoti asfaltirana, prevozna z vsemi vrstami koles – običajna cestna, klasična, mestna, električna – izbira je odvisna od vaše pripravljenosti.

mestna občina koper

Koper, izhodišče za številne kolesarske izlete (VIR 1)

Srednje zahtevna kolesarska pot Koper / Škocjanski zatok / Sv. Anton / Marezige / Vanganelsko jezero

Še enkrat daljša in malce bolj zahtevna je krožna pot, ki se ravno tako prične in konča v Kopru. To pot priporočamo malce bolj pripravljenim kolesarjem, potrebovali pa boste nekje 2 uri, da jo prevozite.

Pričnete na parkirišču Bonifika in greste v smeri Škocjanskega zatoka. Peljete se mimo industrijske cone v Bertokih in po drevoredu zavijete na stransko cesto na desni. Po približno 2 kilometrih prečkate reko Rižano. Pred železniško progo zavijete desno in mimo nasadov kakijev prispete do naselja Mihati. Nadaljujete po lokalni cesti, dokler na glavnem križišču v Brtučih ne zavijete desno v klanec. Po cca 3 kilometrih na križišču zavijete levo in se peljete mimo vasi Pobegi. Vozite mimo številnih zaselkov, mimo cerkve in peljete v smer Kavaliče. Vozite počasi in uživate v pogledu na Koper na eni in vinograde na drugi strani.

škocjanski zatok

Škocjanski zatok (VIR 2)

Po Kavaličih se cesta rahlo vzpne in vaša naslednja postojanka je vasica Marezige. Ta je vsem ljubiteljem dobre kapljice znana po različnih praznovanjih lokalnega vina, predvsem pa po Prazniku refoška in tradicionalnem martinovanju. Od leta 2018 lahko v vasi obiščete tudi prvo slovensko vinsko fontano za degustacijo. Lepa je tudi cerkev sv. Križa iz poznega srednjega veka, naravnost očarljiv pa je najstarejši vinograd refoška v Evropi. Po postanku se počasi in previdno spustite po glavni cesti mimo Babičev do Vanganelskega jezera.

Vanganelsko jezero je akumulacijsko jezero, ki danes služi namakanju kmetijskih površin ter vzdrževanju biološkega minimuma v Badaševici in ribogojstvu. V Vanganelsko jezero se steka tudi potok Morigla. Ta poleti presahne, ko pa je vode več, lahko na njem opazujete čudovit slap.

vanganelsko jezero

Vanganelsko jezero (VIR 3)

Jezero je tudi raj za vse ribiče, ker je naseljeno s številnimi vrstami različnih rib (krapi, somi, ščuke, smuči, kleni, amurji in ostriži). Po ogledu jezera se odpravite do Šalare, predela Kopra in vaš cilj je skoraj tu.

Težja kolesarska pot Koper – Izola – Gažon – Pomjan – dolina Dragonje

Za konec smo prihranili pot, ki ji bodo kos samo izurjeni kolesarji. Dolga je kar 50 kilometrov, priporočamo pa gorsko ali treking kolo – če bo električno, bo pot seveda še bolj prijetna. Kot pri prejšnjih dveh je tudi ta z izhodiščem v Kopru, na parkirišču Bonifika. Tokrat se odpravite v smeri Žusterne, kjer se nekaj časa vozite ob obali. Po Obalni cesti Koper-Izola pripeljete do Izole. Po poti vas spremlja valovanje morja, ob lepem vremenu pa pogled seže vse do Italije in Alp.

Če niste domačin, svetujemo ogled mesteca Izole, ki je poleti klasično poletno mestece, pozimi pa očara z zimsko pravljico. Ste vedeli, da je bila Izola včasih otok? Danes ni več, ampak se vsako leto pozimi spremeni v Ledeni otok s številnimi lučkami, ki prinaša nepogrešljive zimske radosti – lahko se drsate, sprehajate, obiščete koncert, kaj dobrega pojeste ali spijete kakšno dobro kuhano vino. Ko se naužijete Izole, pot nadaljujete do izolskega kampa in mimo industrijske cone. Pri Drogi Kolinski zavijete levo in potujete v klanec v smeri Šared.

izola ledeni otok

Obmorska Izola pozimi (VIR 4)

Nadaljevanje poti

Po cca 30 minutah pridete do odcepa za Barede, od tam pa se vzpenjate do čudovitih vinogradov, kjer so snemali Usodno vino. Po ozki cesti kmalu prispete do nogometnega igrišča in se spustite do vasi Gažon. Od tam nadaljujete do vasi Šmarje, ko prevozite vas, pa zavijete v klanec proti Pomjanu. Tukaj vas čaka strm klanec, zato se dobro pripravite.

Ko prispete v Pomjan, se ob cesti, ki vodi proti Marezigam, nahaja krasna razgledna točka. Z nje se vam odpre lep razgled po okoliškem hribovju in morju, ob lepem vremenu pa razgled seže vse do Alp. Nato se spustite do zaselka Rojci in po dolini peljete do Škrlin, kjer kmalu prispete do doline reke Dragonje. Približno po 30 minutah prispete do vasi Dragonja, ki je tudi mejni prehod s Hrvaško. Nadaljujete z vzponom proti Sv. Petru, nato pa pa se spustite do Nove vasi, kolesarite do Šmarij in sledite tabli za Grinjan. Cesta vas pelje mimo Bošamarina do Šalare, kar pomeni, da ste nazaj v Kopru in skoraj na cilju.